Angrerett

For forbrukerkjøp av varer over internett

Du har rett til å angre kjøpet innen 14 dager fra den dagen du mottar varen, uten å oppgi noen grunn for dette.

Ordre mottatt med Posten/Bring leveres i retur til et av Postens utleveringssteder.

For å kunne bruke angreretten, må du sende oss skriftlig melding på telefon, e-post eller bruke angreskjemaet som var med bestillingen og sende dette i posten før utløpet av fristen. 

Meldingen sendes til:

Du kan benytte angreskjemaet du mottok ved bestilling, men det er ikke obligatorisk. For å overholde angrefristen, er det tilstrekkelig at du sender meldingen om at du vil bruke angreretten før angrefristen utløper.

Du har rett til å prøve eller teste varen på en forsvarlig måte for å fastslå varens art, egenskaper og funksjon, uten at angreretten faller bort. Dersom prøving eller test av varen går utover hva som er forsvarlig og nødvendig for å fastslå varens art, egenskaper og funksjon, kan du bli ansvarlig for eventuell redusert verdi på varen. 

Dersom angreretten benyttes

Dersom du benytter angreretten, tilbakebetaler vi kjøpesummen uten unødig opphold og senest 14 dager etter den dagen vi mottar meldingen din. Vi kan holde tilbake tilbakebetalingen til vi har fått varene tilbake eller til du har lagt fram dokumentasjon på at varene er sendt tilbake.

Vi foretar tilbakebetalingen med samme betalingsmiddel som du benyttet ved kjøpet, med mindre du uttrykkelig har avtalt noe annet med oss. I alle tilfeller vil du ikke bli pålagt noe gebyr som følge av tilbakebetalingen.

Du må selv dekke kostnadene ved å returnere varen. Varen må være ubrukt, med lapper på og helst i original emballasje. Returen bør være sporbar og forsikret. Dersom varen blir borte på vei til oss, står du selv ansvarlig for den tapte varen. Du vil da ikke få tilbakebetalt pengene for varen.

Så fort vi har mottatt returnert pakke, refunderer vi innbetalt beløp.

Her kan du laste ned angreskjema for Interiøreksperten.no.